• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sökte 350k på Advisa - behöver hjälp med att välja erbjudande...

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Så du fick totalt då egentligen loss 105+200?
Snyggt jobbat!
Yes, stämmer bra.. Till helt ”ok” ränta, hade ett betyg på 1,7% när jag ansökte.

Jag har under den senaste månaden dragit på mig 4ff, men lyckats nå målet totalt sett :)

2ff för huslån á 2,3 miljoner
1ff 350k samlingslån
1ff SAS amex.

Totalt har jag nu 7ff, varav 3 försvinner i september. Eventuellt kommer jag att försöka samla mitt lån hos balanzia på 210k och se om jag kan få ner räntan något när dessa ff försvinner. Det beror lite på vad mitt UC- betyg landar på när nya lån och krediter blir synliga...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Dina nya lån påverkar nog inte betyget så mycket, men din kredit (Amex) gör det. Se till att ha den så lågt nyttjad inför varje månadsskifte - ligger den på max lär du få tvåsiffrigt UC-betyg.
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Dina nya lån påverkar nog inte betyget så mycket, men din kredit (Amex) gör det. Se till att ha den så lågt nyttjad inför varje månadsskifte - ligger den på max lär du få tvåsiffrigt UC-betyg.

Jag kommer endast att använda kortet i tjänst för att få poängen :)

Hur funkar de, om jag handlar något idag, brytpunkten är den 2:a.. vilket innebär att fakturan ska vara betald i slutet av augusti.

Om jag betalar hela beloppet då, kommer krediten se ut att vara nollad då, eller kommer den att gå på saldot den siste, även om detta inte var fakturerat vid tidpunkten?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag kommer endast att använda kortet i tjänst för att få poängen :)

Hur funkar de, om jag handlar något idag, brytpunkten är den 2:a.. vilket innebär att fakturan ska vara betald i slutet av augusti.

Om jag betalar hela beloppet då, kommer krediten se ut att vara nollad då, eller kommer den att gå på saldot den siste, även om detta inte var fakturerat vid tidpunkten?
Saldot per den sista kommer synas, tyvärr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp